♥ I Love Pocket Money ♥

Wednesday, September 16, 2009

Gadgets

啊啊啊啊,烦死了!!都是那个broucher的错!!
Dell Inspiron Mini 10v laptop + Samsung external hard drive(320GB) = RM94 x 18 months。
我昨天一直心思思,幻想买个netbook,去旅行时可以带着轻便又时髦的它。
少爷讨论了一下下,他告诉我上网找看喜欢的netbook更好啦,价钱和零件都差不多一样的。
那意思好像说,你看中哪一个我买给你。娃哈哈!
Aaargh, the broucher made me so desperate!! Dell Inspiron Mini 10v laptop + Samsung external hard drive(320GB) = RM94 x 18 months. I can imaging how fantasy if i own it. I want to travel with a light and fashionable netbook. I discuss with young master, he asked me to search a stylish netbook that i like, the price are almost the same. Sound like he will buy for me.

早上马上去Dell的网址,看见七种超女孩子的颜色。
Dell netbooks have seven girlish colour.

我喜欢粉红色,但这个肮脏的粉红不是我要的。
妹妹有一架白色的Dell。蓝色太cool不适合我。鲜红好像有点妖艳。青色也不是我的style。还有,黑色太单调。
I do love pink, but not this dirty dark pink.My sister had a white colour Dell laptop already. Blue is too cool and not suit me. Red a bit over flirtatious. Green definitely is not my style. And the black is too dull.

我很努力的再search,发觉喜欢的类型价钱都有点高,良心那里过得去?
然后冷静的想了下,买netbook来做什么??
I search for others brand of netbook and found that it's pricey! I will regret if i buy it. I cool down and think again, why i need a netbook for?

逛街的时候上网?看电影或者听歌?
我的Nokia N97就有这个功效了,而且更轻便。
Wifi? Movie? Or song? My Nokia N97 has all of this features.


加上自己的房间已经有一架PC一架laptop,如果再买个netbook的话,谁用呢?
Some more i had a PC and a laptop. If i buy the netbook, who is going to use it?


我朋友问我是不是要做bookie,这么多电脑zomok?
是咯,我也没有这么多双手~
My friend asked,"Are you a bookie? Why you need so many computer?" Em, ya, i just have a pair of hand.

怎么办?给了这些理由来按压自己的购物欲,但是我还是想要。呜呜呜。
现在又回到那个问题了,哪一个netbook比较好了?
How? How? How? I list out all this reasons to decline my desire, but i still want it. Wu wu wu!! Now we back to the start, which netbook better?

5 comments:

Jean said...

我的laptop快要死了,想要买一台超性能的desktop,但是我男朋友一直叫我买laptop。不过他也有他的道理,像我这样居无定所的人,desktop真的不太方便。
其实,经济允许的话,我是想要买一台desktop+一台netbook!
我也是个迷恋电子产品的人呢!
个人最喜欢的netbook是Lenovo的。性能不错,外形也漂亮,最重要不会很贵!

小姐 said...

jean- desktop自己按的话价钱会比较便宜的。好像laptop都比desktop贵耶。最近我看中了benq还有lenovo的netbook,太美丽了。期待把它得到手的日子。哈哈。

麻雀- 欢迎光临 XD

fufu said...

那個laptop可以考慮給我
因爲我沒有咯 =p

小姐 said...

fufu- 给了你我就没得用了 T.T

Jean said...

desktop当然要自己装才可以完全达到自己的要求嘛~
netbook的价钱用来装一部desktop的话就已算好料了~
我也是喜欢lenovo的~